چکیده :

هدف: هدف کلی این پژوهش بررسی نظریه‌ها و رویکردهای انگیزة پیشرفت تحصیلی بود. روش تحقیق: روش پژوهش توصیفی - مروری (روش کتابخانه‌ای) و رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی مربوطه گردآوری شده بود. یافته‌ها و نتایج: بر اساس یافته‌های نتایج محققین مدل‌هاي مختلفی براي توصیف چگونگی شکل‌گیري انگیزة پیشرفت یا علل عدم گرایش به آن ارایه نموده‌اند. اجتناب از موفقیت یا پیشرفت به شیوه‌هاي مختلفی در روان‌تحلیلگري، انسان‌گرایی، نظریه‌هاي جامعه‌شناختی و نظریه‌هاي انگیزشی توصیف شده است.

کلید واژگان :

نظریه‌ها، انگیزه، پیشرفت، تحصیلی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک