چکیده :

هدف: پژوهش حاضر به بررسی خشونت و بزهکاری در مدارس پرداخته بود. روش: روش پژوهش توصیفی - مروری (روش کتابخانه‌ای) و رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی مربوطه گردآوری شده بود. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از بررسی یافته‌های تحقیق نشان داد كه اگر مدرسه دارای ضوابط و کنترل مناسب باشد می‌تواند در جلوگیری از بروز بزهکاری مناسب و مفید باشد. در تحقیقاتی که پیرامون کودکان بزهکار و دلایل گرایش کودکان و جوانان کم سواد و یا بی سواد به بزهکاری به عمل آمده، مشخص گردیده که آنان به جهت مشکلات مالی و اقتصادی و یا نداشتن سرپرست مناسب و یا عدم توجه والدین به تحصیل کودکان باعث شده که آنان در مدرسه از سایر کودکان عقب بمانند و برای این که خود نشان داده و بتوانند بر امیال و خواسته های روانی - ذهنی خویش فایق آیند.

کلید واژگان :

خشونت، بزهکاری ، مدارس.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک