هدف: پژوهش حاضر به بررسی خشونت و بزهکاری در مدارس پرداخته بود. روش: روش پژوهش توصیفی - مروری (روش کتابخانهای) و رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی مربوطه گردآوری شده بود. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از بررسی یافتههای تحقیق نشان داد كه اگر مدرسه دارای ضوابط و کنترل مناسب باشد میتواند در جلوگیری از بروز بزهکاری مناسب و مفید باشد. در تحقیقاتی که پیرامون کودکان بزهکار و دلایل گرایش کودکان و جوانان کم سواد و یا بی سواد به بزهکاری به عمل آمده، مشخص گردیده که آنان به جهت مشکلات مالی و اقتصادی و یا نداشتن سرپرست مناسب و یا عدم توجه والدین به تحصیل کودکان باعث شده که آنان در مدرسه از سایر کودکان عقب بمانند و برای این که خود نشان داده و بتوانند بر امیال و خواسته های روانی - ذهنی خویش فایق آیند.
کلید واژگان :خشونت، بزهکاری ، مدارس.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147594192120102
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی،آسیب های اجتماعی و فرهنگ ایران
- برگزار کنندگان : مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضویی
- تاریخ ثبت : 1395/07/17 19:22:01
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 172
- تعداد فروش : 1