چکیده :

هدف: پژوهش حاضر به بررسی سبک‌های دلبستگی و علل و عوامل آن (کلیات و مفاهیم) پرداخته بود. روش: روش پژوهش توصیفی - مروری (روش کتابخانه‌ای) و رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی مربوطه گردآوری شده بود. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از بررسی یافته‌های تحقیق نشان داد كه دلبستگی نا ایمن و سبکهای دلبستگی در بین دانش آموزان به عنوان مشکلی اجتماعی، می‌تواند موجب ناامنی و بی‌نظمی گردد. گسترش دلبستگیهای نا ایمن در جامعه و تعمیق آن در بین گروه‌های‌ مختلف جوانان و نوجوانان تبدیل به ارزشهای فرعی در جامعه شده و به‌تدریج ارزشها و هنجارهای حاکم بر جامعه را سست خواهد ساخت. با افزایش مشکلات‌ هنجاری در محیط یادگیری، اصلاح آن بسیار مشکل و طاقت‌فرسا است و مدارس را متحمل‌ هزینه‌های فراوان خواهد کرد.

کلید واژگان :

سبک، دلبستگی، کلیات و مفاهیم.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک