چکیده :

هدف اصلی این پژوهش، بررسی عملکرد ارزشیابی توصیفی معلمان پایههاي دوم و سوم ابتدایی از دیدگاه مدیران مدارس شهر جوانرود در استان کرمانشاه بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماري تحقیق شامل کلیه مدیران مدارس ابتدایی سطح شهر جوانرود،به تعداد 31نفر ) 15مرد و 16زن( در سال تحصیلی 1392-93و حجم نمونه با حجم جامعه آماري برابر بود. دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته سنجش دیدگاه مدیران که مبتنی بر 38گویه و بر اساس مقیاس پنجدرجهاي لیکرت بود، جمعآوري شد. براي تجزیهوتحلیل دادههاي پژوهش از شاخصهاي آماري گرایش مرکزي و آزمون t تک گروهی استفاده گردید. سؤالات پژوهش شامل یک سؤال کلی بود که چهار سؤال ویژه را در برمیگرفت. نتایج نشان داد که مقدار tمحاسبهشده سؤالات پژوهش در سطح معناداري 0/05از tبحرانی بیشتر بوده و ازنظر آماري معنیدار است؛ بنابراین میزان استفادهي معلمان مورد پژوهش از ابزارها و روشهاي ارزشیابی توصیفی، توجه به اصول حاکم بر ارزشیابی توصیفی، حیطههاي مختلف یادگیري دانش آموزان و جنبههاي مختلف رشد دانشآموزان در فرایند ارزشیابی بر اساس دیدگاه مدیران، به میزان زیاد) (82/1بوده و عملکرد رضایت بخشی دارند

کلید واژگان :

ارزشیابی توصیفی، عملکرد معلمان، دیدگاه مدیران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک