چکیده :

رهبران بزرگ نه سیستم‌ها، نه فرایندها، نه تکنولوژی و نه وظایف را رهبری می‌کنند بلکه آنها انسان‌ها را رهبری می‌کنند زیرا منابع انسانی مزیت رقابتی بالقوه‌ای هستند که سازمان‌ها باید از طریق اقدامات مناسب و درست، آنها را به نیرویی مرئی و بالفعل تبدیل کرده و با افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، در جهت اهداف سازمان و رشد و توسعه حرکت کنند. آنها باید از طرح‌ها و برنامه‌هایی جهت بکارگیری مؤثر افراد استفاده نمایند تا از نامرئی شدن آنها جلوگیری کنند که نتیجه آن تشکیل سازمانی از کارکنان باانگیزه است که حس می‌کنند مرئی‌اند، به آنها توجه شده، ارزش داده شده و مورد قدردانی قرار گرفته‌اند که این باعث ارتقای بهره وری، اثربخشی، کارایی و کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع و در نتیجه ارتقاء انگیزه خدمت محور در کارکنان می‌گردد. و این عوامل میسر نخواهند شد مگر اینکه در سازمان از افراد شایسته و مستعد استفاده شود و شایسته سالاری جای رابطه‌مداری را بگیرد.

کلید واژگان :

شایسته‌سالاری، انگیزه، انگیزه خدمت محور.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک