چکیده :

هدف از پژوهش حاضر به بررسی رابطه حجاب ، عفاف و سلامت روانی (مطالعه موردی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان نورآباد لرستان ) می باشد . در اين تحقيق ،روش پژوهش ،از لحاظ دسته بندي تحقيقات بر حسب نحوه گردآوري داده ها ،توصيفي از نوع همستگي بوده و ويژگيهاي جامعه آماري ،شرايط موجود چگونگي ارتباط بين آنها را توصيف مي نمايد جامعه آماری ما در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان دلفان می باشند . بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان، تعداد340 نفر از به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. روش نمونه گیری نیز به صورت تصادفی طبقه ای بود که 170 نفر دختر 170 نفر پسر بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند . در این پژوهش از پرسشنامه 25 سوالی حجاب و عفاف و پرسشنامه پرسشنامه سلامت روانی ویر و شربورن استفاده شده است .یافته های پژوهش نشان می دهد که مقدار تی به دست آمده: 02/23 با درجه آزادی 99 در یک آزمون دو دامنه از مقدار بحرانی تی جدول (99/1) در سطح 05/0 بزرگ‌تر است. بنابراین با توجه به نتایج حاصل شده می‌توان گفت که بین حجاب ، عفاف و سلامت روانی در دانش آموزان دوره دوم رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد یعنی دانش آموزانی که حجاب و عفاف را رعایت کرده اند از سلامت روانی بالاتر برخوردار هستند از کسانی که حجاب و عفاف را رعایت نکردند . واژگان کلیدی : حجاب ، عفاف ، سلامت روانی ، دانش آموزان

کلید واژگان :

حجاب ، عفاف ، سلامت روانی ، دانش آموزان



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک