چکیده :

پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخص های حیاتی راه اندازی کسب و کار مبتنی بر برند شخصی در بازیکنان حرفه ای والیبال ایران انجام گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از منظر جمع آوری داده ها توصیفی – تحلیلی و از نظر تجزیه و تحلیل داده ها از نوع تحقیقات کیفی می باشد. ضمنا تحقیق حاضر از منظر گردآوری اطلاعات جزو تحقیقات پیمایشی محسوب می شود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه نخبگان و خبرگان حوزه والیبال ایران که دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه بازاریابی و برندسازی شخصی در ورزش هستند به عنوان جامعه تحقیق معرفی می گردند. تحصیلات مرتبط با ورزش، سابقه حضور و اشتغال در والیبال ایران از ملاک های انتخاب جامعه در بخش کیفی تحقیق بود. روش جمع آوری داده ها به صورت 1- مصاحبه (استفاده از مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته)، 2- برگه کد گذاری (بر مبنای روش داده بنیاد یافته های حاصل از مصاحبه بر اساس کد گذاری های باز، نظری و انتخابی تجزیه و تحلیل و نهایی شد) انجام گرفت. روایی و پایایی ابزار کلیه چک لیست ها و پرسشنامه های عمیق نیمه ساختاریافته در بخش مصاحبه به روش روایی صوری و محتوایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به همین منظور کلیه پرسشنامه ها و چک لیست ها به تایید 4 تن از خبرگان مدیریت ورزشی و همین طور تیم تحقیق نیز رسید. در بخش پایایی نیز از روش توافق کد گذاران با پی اسکات 79/0 که دارای اعتماد بالایی است استفاده شد. مراحل انجام تحقیق نیز شامل: روش گلیزر ( داده بنیاد) (کدگذاری باز، کد گذاری محوری و کد گذاری انتخابی) بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها در این بخش از تکنیک‌های کد گذاری باز و محوری، تلخیص، فیلتر گذاری بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که پنج مفهوم ایده و برنامه ریزی، برندسازی، توسعه شخصی، بازاریابی و شبکه سازی سازی و ارتقا و توسعه کسب و کار، که در قالب 48 زیر مولفه استخراج گردید، از شاخص های حیاتی راه اندازی کسب و کار مبتنی بر برند شخصی در بازیکنان حرفه ای والیبال ایران می باشند.

کلید واژگان :

راه اندازی کسب و کار، برند شخصی، بازیکنان حرفه ای والیبال.



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک