چکیده :

یکی ار ارزشیابی های مهم و مؤثر در نظام تعلیم و تربیت کشور در چند سال اخیر ارزشیابی مستمر بوده است که روند ارزشیابی در مدارس گاهی به سمت و سوی نمره دادن بدون ملاک تمایل پیدا کرده و نتایج تحقیقات نشان داده که ااگر این نوع ارزشیابی به درستی و با تنوع و بر اساس اصول علمی اجرا شود، بر روی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر چشمگیری خواهد داشت. در این مقاله ابتدا سعی شده است تعریفی از آزمون، سنجش، ارزشیابی ارائه شده و حیطه های یادگیری بنجامین بلوم به طور خلاصه بررسی و در پایان چگونگی اجرای طرح بر اساس این حیطه ها ذکر شده است.

کلید واژگان :

آزمون، سنجش، ارزشیابی، یادگیری



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک