مطالعات و تحقیقات نشان از وجود چالش در صنعت گردشگری استان مازندران می دهد. هدف از اجرای تحقیق حاضر شناسایی موانع عمده توسعه صنعت گردشگری در استان مازندران میباشد. به منظور دست یافتن به این هدف، متغیر های مربوط به ارزیابی چالش صنعت گردشگری به عنوان مدل مفهومی تحقیق حاضر مورد استفاده قرار گرفت. بر این اساس، ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوعی مربوط به صنعت گردشگری، از میان جامعه آماری 500 عضوی تحقیق حاضر، تعداد 250 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب، سپس با جمعآوری دادهها و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از ابزارهای مراجعه به اسناد و مدارک، مصاحبه و به ویژه پرسش نامه، در قالب روش تحقیق کتاب خانهای و میدانی و نیز استفاده از نرمافزار SPSSwin جهت اجرای آزمون های آماری مربوط، به سنجش شاخص های چالش توسعه صنعت توریسم در استان مازندران پرداخته شده است. نتیجه تحقیق نشان داده است که صنعت توریسم استان مازندران با توجه به شاخص های چهارگانه، دارای مدل مفهومی تحقیق، شامل: متغیرهای هماهنگی بین سازمانی، امکانات زیربنایی، بازاریابی و فرهنگ چالش می باشد. در پایان، تحقیق موارد مذکور جمعبندی شده که نتایج تحقیق، بحث و مقایسه، پیشنهادها و نیز ادامه و پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارائه شده است.
کلید واژگان :توسعه، صنعت، چالش، توریسم، مازندران.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک