امروزه ضرورت آموزش به صورت يك امر طبيعي درآمده است. پيشرفت و توسعه سازمان ها و موسسات در گرو ارتقاي سطح دانش، مهارت، رفتار و بينش منابع انساني است. با توجه به اين كه بررسي هاي محققين نشان از قابل اكتساببودن بسياري از ويژگي هاي كارآفرينان دارد، لذا دورههاي آموزشي مخصوصي براي كارآفريني طراحي شده، هدف اين دورهها در مجموع تربيت افرادي با اعتماد به نفس بالا، فرصتشناس و بطور كلي افرادي كه تمايل قوي و بيشتري براي راهاندازي كسب وكارهاي مستقل دارند ميباشد. هدف پژوهش حاضر، ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی کارآفرینی طرح¬های زودبازده در سطح استان مازندران مي¬باشد. جامعه آماري اين تحقيق، 2511 نفر، كه با توجه به محدودیت های خاص جمع آوری داده ها 214 نفر به عنوان نمونه انتخاب، برای جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده، و تجزيه و تحليل داده ها بوسيله نرم افزارهاي SPSS و LISREL انجام شده است. يافته ها نشان داده است که اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی و همه ابعاد مورد بررسی یعنی: تحریک انگیزه ها، پرورش ویژگی ها و آموزش مهارت ها، در وضعیت مناسبی قرار ندارند، ولی مدل معادلات ساختاری بیانگر این موضوع بود که متغیرهای تحقیق تبیین کننده اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی بوده و ارتباط معنی داری با یکدیگر دارند. کارآفرینان همگام با تغییرات گام برمیدارند و میکوشند فرصت های ایجادشده در جریان این تغییرات را کشف و از آن ها بهرهبرداری کنند. همگامی با تغییرات، مستلزم بستر فرهنگی مناسب و وجود سطح بالایی از یادگیرنده گی سازمانی و فردی است، که به تغییر بها و به استقبال آن میرود.
کلید واژگان :کارآفرینی، اثربخشی، طرح های زود بازده، دوره های آموزشی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک