چکیده :

حفظ روابط مشتريان، عرضهکنندگان و اجتماع از عوامل کليدی حفظ روابط مثبت کاری در تعاونيها به شمار مي رود. چنانچه مالکيت و ساختار تعاوني از پشتوانه و حمايت فرهنگ تعاون برخوردار نباشد، در معرض خطر واژگوني قرار مي گيرد. بر اين اساس تحليل اثر عوامل فرهنگي اجتماعي بر موفقيت تعاونيهای - توليدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه، به منظور تأکيد بر ارتقای آنها با استفاده از تحليل مسير، - هدف تحقيق حاضر بود. اين تحقيق از نوع توصيفي همبستگي است که با روش پيمايش انجام شد. 224 نفر از اعضای تعاوني های توليدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه به روش نمونهگيری تصادفي طبقهای برای نمونة آماری، انتخاب شدند. ابزار اندازه گيری پرسشنامه بود که روايي آن براساس پانل 4 به دست آمد. عوامل مؤثر با روش تحليل / متخصصان و پايايي آن با محاسبة ضريب آلفای کرونباخ 98 عاملي استخراج شدند و عواملي که در حوزة عوامل فرهنگي اجتماعي، عوامل مديريتي و عوامل اقتصادی - قرار داشتند، با بررسي مسير و با استفاده از نرم افزار SPSS تحليل شدند. نتايج تحليل مسير مبين اثر مستقيم عوامل فرهنگي اجتماعي بر موفقيت تعاونيهای توليدی، به علاوة آثار غيرمستقيمي از طريق عوامل - مديريتي و اقتصادی است. در مجموع، محاسبة اثر کلي گويای نقش برجستة عوامل فرهنگي اجتماعي بر - موفقيت تعاونيهای توليدی است.

کلید واژگان :

تحليل مسير، تعاونيهای توليدی، عوامل فرهنگي اجتماعي.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک