پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رهبري خدمت گزار در ارتقاي اعتماد سازماني با نقش میانجی توانمند سازي انجام شده است. روش تحقیق، توصيفي و طرح پژوهشي همبستگي از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه ارومیه میباشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم هر طبقه 234 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای پژوهش از سه پرسشنامه رهبری خدمت گزار، اعتماد سازمانی و توانمندسازی استفاده شد. دادههای تحقیق پس از جمع آوری با استفاده نرم افزارهای آماری LISREL, SPSS تحلیل شدند. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که: اثر مستقیم رهبری خدمت گزار بر روی بر توانمندسازی (84/0) مثبت و معنی دار میباشد. اثر مستقیم این متغیر بر اعتماد سازمانی نیز (39/0) مثبت و معنی دار میباشد. اما اثر توانمندسازی بر اعتماد سازمانی (28/0) معنی دار نمی باشد. اثر غیر مستقیم رهبری خدمت گزار بر روی اعتماد سازمانی با میانجی گری توانمندسازی (24/0) مثبت و معنادار نمی باشد.
کلید واژگان :رهبری خدمت گزار، اعتماد سازمانی، توانمندسازی، کارکنان، دانشگاه ارومیه.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک