مطالعۀ نگرشها از اصلیترین رویکردهای روانشناسی اجتماعی، و مطالعۀ نگرش به فعالیت بدنی از مهمترین رویکردهای روانشناسی ورزشی است. براین اساس، هدف از پژوهش حاضر، توصیف و مقایسۀ نگرش به فعالیت بدنی دانشجویان، با توجهبه رشتههای ورزشی منتخب در درس تربیت بدنی عمومی است. این پژوهش، از نوع زمینهیابی (توصیفی- اکتسابی) بود. نمونه آماری پژوهش 156 (95 دختر و 61 پسر) دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی بودند. برای سنجش نگرش به فعالیت بدنی، از پرسشنامۀ نگرش به فعالیتبدنی کوربین استفاده شد. نتایج تی تکنمونهای نشان داد همۀ مؤلفههای نگرش به فعالیت بدنی بهطور معناداری بالاتر از حدمتوسط هستند. نتایج ازمون تحلیل واریانس چند راهه نیز نشان داد دانشجویان دختر بهطور معناداری دارای میانگین بیشتری در نگرش کلی، و مؤلفههای سلامت، آرامش، و احساسخوب بودند. همچنین اثر اصلی رشتۀ ورزشی، تنها بر مؤلفۀ اجتماعی معنادار بود. نتایج باتوجهبه تئوری رفتار برنامهریزیشدۀ آجزن تبیین شد.
کلید واژگان :دانشجویان؛ رفتار برنامه ریزی شدۀ آجزن؛ درس تربیت بدنی عمومی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک