چکیده :

هدف از اين پژوهش مطالعه و بررسي تاثير تصوير ذهني اعتبار علمي دانشگاه بر نگرش دانشجويان در باره افزايش عملكرد تحصيلي با در نظر گرفتن نقش تعديلگري كيفيت آموزش در دانشگاههاي شهر كرمان بود. جامعه آماري پژوهش كليه دانشجويان دانشگاههاي شهر كرمان بود كه تعداد آنها در سال 1392، برابر با 42190 نفر بود. همچنين، حجم نمونه به­دست آمده برابر با 381 نفر بود كه براي ب­دست آوردن آن از روش نمونه­ گيري تصادفي طبقه­ اي و فرمول كوكران استفاده شد. پژوهش حاضر از نوع تحقيقات توصيفي و همبستگي بود. براي تجزيه و تحليل داده­هاي پرسشنامه از آزمونهاي چاو و تحليل عاملي تاييدي و مدل معادلات ساختاري استفاده شد. بر اساس يافته­ها نقش تعديلگري مثبت كيفيت آموزشي بر رابطه بين تصوير ذهني اعتبار علمي دانشگاه و نگرش دانشجويان به افزايش عملكرد تحصيلي تاييد شد. به علاوه، نتايج تحليل مسير وجود اثر معنادار تصوير ذهني اعتبار علمي دانشگاه بر نگرش دانشجويان به افزايش عملكرد را نشان مي­دهد.

کلید واژگان :

تصوير برند، افزايش عملكرد، كيفيت آموزشي، دانشگاه، ايران



ارزش ریالی : 1200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک