هدف اصلی این پژوهش شناسایی وضعیت مطبوعات استان یزد طراحی یک مدل برای توسعه مطبوعات استان یزد است. این تحقیق دارای یک سوال اصلی است که عبارت است از اینکه چگونه می توان به تدوین مدل مناسب به منظور توسعه مطبوعات در استان یزد دست یافت؟ این پژوهش یر اساس دو روش: پیمایش (زمینه یابی) و تحلیل محتوا انجام گرفته است با توجه به اینکه امکان بررسی کامل جمعیت اماری در خصوص و روزنامه نگاران و مدران مطبوعات استان یزد (83 نفر) به صورت تمام شماری وجود داشت با پرسشنامه پژوهش مورد نظر در اختیار تمامی ایشان قرار گرفت و داده ها استخراج شد. با دور وش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل اماری پرسشنامه ها به اثبات و یا رد فرضیه ها پرداخته شده است. بنابراین در این تحقیق با استفاده از تکنیک های اماری داده های خام جمع اوری شده از پرسشنامه طبقه بندی و با استفاده امار توصیفی در جدول و نمودار نشان داده شده و از طریق امار استنباطی فرضیه های تحقیق مورد استفاده قرار گرفت. براساس یافته های تحقیق و مدل عملی توسعه مطبوعات استان یزد مهم ترین منبع اطلاعاتی موجود در نشریات محلی فضای اجتمای موجوئ در محل انتشار نشریه است. به عبارت بهتر مهم ترین وجه ممیزه نشریات محلی توجه انان به موضوعات محلی است نه انتشار دوباره اخبار سراسری. در عین حال مهم ترین جنبه توسعه مطبوعات محلی بر اساس مدل موجود توجه به بخش منابع انسانی است که اموزش و ثبات از مهم ترین بخش های ان به حساب می ایند.
کلید واژگان :توسعه مطبوعات، مطبوعات محلی، منابع انسانی ، فضای اجتماعی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک