چکیده :

تربیت اخلاقی از مهم ترین ساحت های تربیتی است که به مفهوم ایجاد شناخت و برانگیختن احساس، جهتت ضعیف و اجتناب از رذایل و مراقبت و پرورش هماهنگ فضایل، در راستای ملکه شدن در عمق وجودی انسانمی باشد. روشن شدن چگونگی تربیت اخلاقی در دوره کودکی و عوامل موثر بر آن می تواند به عنوان رهیافتی تاملی،نقش مهمی در سامان دهی برنامه های تربیتی داشته باشد. ازاین رو، این مقاله با روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلیتدوین یافته است. یافته های پژوهش بیانگر آن است که تربیت اخلاقی در دوره کودکی ضمن دارا بودن هدف،بهره گیری از شیوه های اثربخش و در نظر گرفتن موانع و مشکلات، باید در راستای سه بعد شناختی، عاطفی وعملکردی طراحی و اجرا گردد. البته توجه به عوامل وراثتی و محیطی (خانواده، مدرسه، همسالان، رسانه هایمجازی و غیرمجازی، شرایط جغرافیایی) از ضروریات این نظام تربیتی است.

کلید واژگان :

دوره کودکی ،چگونگی تربیت اخلاقی ،عوامل موثر بر تربیت اخلاقی ،سامان دهی برنامه های تربیتی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک