هدف از این مطالعه بررسی تأثیر اقدامات مدیریت دانش بر توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی، همبستگی محسوب میگردد. به منظور گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش کنراد و نیومن(1999)و پرسشنامه استاندارد توانمند سازی روانشناختی اسپریتزر (1995) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان بوده که نمونه آماری براساس فرمول کوکران؛ 194 نفر میباشد. به منظور تحلیل استنباطی دادههای حاصله از ابزارهای اندازهگیری از نرم افزارspss و از ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج آزمون نشان میدهد که مدیریت دانش و مولفههای آن اثر مثبتی بر توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی دارد. همچنین براساس آزمون فریدمن، ذخیره سازی دانش با ضریب 97/2دراولویت اول قراردارد، در نتیجه بیشترین رابطه را با توانمندسازی روانشناختی دارد و در ادامه بکارگیری و کاربرد دانش باضریب 67/2در اولویت دوم و تسهیم دانش با ضریب 37/2 در رتبه سوم و کسب تولید دانش با ضریب 98/1 در رتبه چهارم و پایانی قرار دارد درنتیجه کمترین رابطه را با توانمندسازی روانشناختی در ناجا دارد.
کلید واژگان :مدیریت دانش؛ توانمند سازی روانشناختی؛ منابع انسانی؛ هرمزگان
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک