هدف: هدف پژوهش حاضر بررسي تأثیر فرهنگسازمانی بر ميزان تعهد سازماني مديران ورزشی است. روششناسی: طرح تحقيق در اين پژوهش، توصیفی- همبستگي میباشد كه به شكل پیمایشی انجام پذیرفته است. تعداد 60 پرسشنامه براي مديران موردنظر ارسال گرديد كه 50 پرسشنامه تكميل و برگشت داده شد. براي گردآوري دادهها از دو پرسشنامه استاندارد فرهنگسازمانی و تعهد سازماني موداي و همكاران(1979) استفاده شد. از رگرسیون دومتغیره، رگرسیون چندگانه و همبستگی پیرسون برای تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که فرهنگسازمانی با تعهد سازمانی ارتباط مثبت و معناداری دارد. همچنین فرهنگسازمانی بر تعهد سازماني مديران ورزشی تأثیر مثبت و معنیداری دارد و تعهد سازمانی بهاندازه 7/55 درصد از متغیر فرهنگسازمانی تأثیر پذیرفته است. بحث و نتیجهگیری: با توجه به نتایج این پژوهش، فرهنگسازمانی بهعنوان يكي از اثرگذارترین عوامل بر وفاداري و تعهد سازماني مديران ورزشی میباشد، بنابراين میتوان گفت كه فرهنگسازمانی بهعنوان يك عامل اساسي در توسعه سختکوشی و فداكاري در ميان كاركنان و مديران است که باعث میشود كه در افراد نوعي تعهد نسبت به عاملي به وجود بيايد كه آن عامل بسي پيش از منافع شخصي است.
کلید واژگان :فرهنگسازمانی، تعهد سازماني، مديران ورزشی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک