طراحی الگوي آمادگی پداگوژیک در آموزش عالی مجازي، به منظور ایجاد تمرکز بیشتر، انجام پیش بینی لازم، تدارك و سرمایهگذاري مناسب و تهیه برنامه استراتژیک در سیستم یادگیري، اقدامی لازم و ضروري به نظر می رسد. لیکن هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوي آمادگی یاددهی و یادگیري در آموزش عالی 1391 به صورت آمیخته (کیفی، کمی) با پرسش نامه الکترونیکی بوده است. این مطالعه در سال تحصیلی 92 0 اجرا شده است. جامعه تحقیق شامل اعضاي هیأت علمی دانشگاه اهواز / محقق ساخته 29 سؤالی، با پایایی 91 517 نفر) بود که از بین آنها، 220 نفر، مطابق جدول کرجسی و مورگان، به صورت تصادفی طبقه اي انتخاب ) شدند. با توجه به تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل توصیفی و محتوایی نتایج حاکی از معن ی دار بودن عواملی هم چون، مدیریت برنامه و منابع، یادگیرنده محوري، انعطا ف پذیري و ابزارهاي برقراري ارتباط، ارزیابی، روش ها و راهبردهاي یادگیري، سازمان دهی، شیوه طراحی، تحلیل اهداف، تحلیل رسانه، تحلیل یادگیرنده و تحلیل محتوا، اصول، فن آوري، ابزار ارز شیابی،کیفیت مجازي، مدیریت زمان، مدیریت بازار کار، تفکر و اخلاق مجازي، اولویت آموزش و تجارب مجازي بوده است که در یافتهها به صورت الگوي توصیفی ارایه شده است.
کلید واژگان :آموزش عالی، آموزش مجازي، طراحی الگوي پداگوژیک، اعضاي هیأت علمی
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3142174056224619
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات علمی و پژوهشی
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه علمی- پژوهشی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 2228-5318
- تاریخ ثبت : 1393/10/30 11:26:02
- ثبت کننده : میر محمد سید عباس زاده
- تعداد بازدید : 425
- تعداد فروش : 0