چکیده :

هدف: هدف از اين تحقيق، بررسي فراتحلیلی اثربخشی کار تیمی و جوامع یادگیرنده در سازمان های آموزشی مي باشد. اين پژوهش از نظر هدف جزو پژوهش هاي کاربردي و روش تحقيق توصيفي و از نوع همبستگي مي باشد. روش تحقیق: پژوهش در سه جامعه آماری (دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 80 نفر سرشماری، نماد دانشگاه¬های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با 177نفر و افراد نمونه 122 نفر(طبق جدول کرجسي و مورگان1970)، نماد دانشگاه¬های غیر دولتی و هنرستان فنی شبانه روزی شهید دیواندری سبزوار با 97 نفر سرشماری، نماد مراکز آموزشی در آموزش و پرورش) در ایران انجام شده است. ابزار اندازه گيري پرسش نامه کار تیمی و جوامع یادگیرنده، بر اساس پرسش نامه "تلوس" (2001) شامل4 سوال و پرسش نامه سازمان يادگيرنده پيترسنگه شامل 30 سوال پنج گزينه اي بر اساس مقياس ليکرت بود. هم چنين قابليت اعتماد پرسش نامه مورد استفاده در اين تحقيق به کمک آلفاي کرونباخ ارزيابي شد. براي تجزيه و تحليل داده‌ها از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي استفاده شد. مهمترین نتایج حاصل از تحقیق: يافته¬هاي پژوهش با 95 % اطمينان (در سطح 05/0 a=) نشان مي دهد که بين کار تیمی و جوامع یادگیرنده در سازمان و سازمان يادگيرنده در سازمان¬های آموزشی فوق رابطه معنادار وجود دارد.

کلید واژگان :

اسلام و کار تیمی، جوامع یادگیرنده، سازمان يادگيرنده، سازمان های آموزشی، مدیریت منابع انسانی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک