امروزه، فعالیتهای عمده و اصلی را سازمانها و مؤسسات در قالب پروژه اجرا می کنند. با توجه به بالا بودن حجم پروژهها در سازمانها، انتخاب پروژه مناسب برای اجرا با توجه به محدودیتهای منابع و هزینه، یکی از مهمترین فعالیتهای سازمانها به شمار میرود. در انتخاب پروژه مناسب باید عواملی مانند امکانپذیری و جوابگویی نیازهای آینده را در نظرگرفت که تمام پارامترها و عوامل در شرایط عدم اطمینان هستند و به طور دقیق سنجش پذیر نیستند. لذا، اجرای هر پروژهای به یک سری آموزش مشخص نیاز دارد. به طور کلی، میتوان گفت که اجرای پروژهای برای سازمان مناسب است که دارای آموزش بهینه بر اساس واقعیتهای موجود آن سازمان باشد که عمدتاً بر اساس نظرهای خبرگان آن سازمان تعیین میشود. در این مقاله سعی شده است تا با شناسایی عوامل مؤثر بر اجرای مدیریت آموزش در سازمانهای پروژه محور، مهم ترین عوامل برای اجرای مدیریت آموزش در سازمانها تهیه و در سازمان واقعی بررسی و ارزیابی شود. روش تحقیق توصیفی با رویکرد پیمایشی و مقدار نمونه بالای 50 درصد افراد خبره مرتبط با پروژه مطابق با روش کوکران بوده است. جامعه آماری حدود 80 نفر از کارشناسان و مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه بودند که در بخش آموزش بودهاند. همچنین، 22 عامل تأثیرگذار در دو بخش فرایندی و پشتیبانی کننده استخراج و دسته بندی شدهاند.
کلید واژگان :پروژه؛ مدیریت آموزش؛ فرایند؛ عوامل مؤثر؛ سازمان پروژه محور
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک