هدف این پژوهش شناسایی رابطه میان دارایی های نامشهود و نوآوری است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی استاندارد مطالعه ی چن هوانگ و همکاران(2011) استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش شرکتهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرک های صنعتی شهرستان سنندج میباشد و از این جامعه ی آماری شامل154 نفر از مدیران عالی مراکز تولیدی و خدماتی بود که به طور تصادفی ساده انتخاب شده اند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای پژوهش از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم¬افزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص-های خوبی برازش مانندRMSEA ، GFI و AGFI نشان دهنده¬ی برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج می باشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که میان سرمایه انسانی و سرمایه اطلاعاتی ارتباط معنی داری وجود دارد. میان سرمایه انسانی و سرمایه سازمانی ارتباط معنی داری وجود دارد. میان سرمایه اطلاعاتی و سرمایه سازمانی رابطهی معنی داری وجود دارد؛ میان سرمایه سازمانی و نوآوری رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد. در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاداتی جهت تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.
کلید واژگان :سرمایه انسانی، سرمایه اطلاعاتی، سرمایه سازمانی، نوآوری، مدل یابی معادلات ساختاری.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک