پژوهش حاضر به دنبال سنجش ميزان تفکر استراتژیک در میان مدیران انجمن گردشگری ورزشی کشور بود. جامعه آماري شامل مدیران انجمن گردشگری ورزشی کشور و نمونه ها بصورت تمام شمار 64 نفر انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه جین لیدکا(1998) در پنج بعد بود. روایی صوری و محتوایی این پرسشنامه به تایید چند تن از اساتید مدیریت رسید و پایایی آن نیز از طریق یک آزمون مقدماتی با استفاده از آلفای کرونباخ 81/0 بدست آمد. یافتهها نشان داد که مدیران انجمن گردشگری ورزشی در نگرش سیستمی، عزم استراتژیک، فرصتطلبی هوشمندانه، تفکر فرضیه محور و تفکر در طول زمان به ترتیب از بیشترین تا کمترین میزان را دارا بودند؛ علیرغم اینکه مدیران انجمن گردشگری در ابعاد تشکیلدهنده تفکر استراتژیک از حد متوسط تا زیادی برخور دارند، اما نیازمند برنامهریزی بیشتر جهت تقویت این ابعاد هستند. علاوه بر این روابط همبستگی میان متغیرهای زمینهای تحقیق با متغیر ملاک نشان داد که سابقه کار بیشترین نقش مؤثر در تفکر استراتژیک مدیران را دارا بود
کلید واژگان :تفکر استراتژیک، گردشگری ورزشی، مدل جین لیدکا
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک