چکیده :

هدف پژوهش حاضر تولید چندرسانه¬ای آموزشی حساب آموز وتأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی تفریق و تقسیم است. این مطالعه¬ی نیمه¬آزمایشی با طرح پیش¬آزمون و پس¬آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. نمونه¬ی پژوهش شامل 30 دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی ناتوان در یادگیری ریاضی شهر اراک است که از طریق نمونه¬گیری تمام شمار انتخاب و در دو گروه آزمایش(15=n) و کنترل (15=n) به صورت تصادفی جایگزین شدند. به مدت 12 جلسه گروه آزمایش با چندرسانه¬ای حساب آموز و گروه کنترل با روش متداول آموزش دیدند. ابزار جمع آوری داده¬ها برای متغیر پیشرفت تحصیلی (تفریق، تقسیم) آزمون ایران کی مت بود. نتایج تحلیل کوواریانس(ANCOVA) نشان داد که استفاده از چندرسانه¬ای آموزشی حساب آموز در مقایسه با روش آموزش متداول در پیشرفت تحصیلی تفریق دانش آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی موثر بوده است اما در پیشرفت تحصیلی تقسیم تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشده است.

کلید واژگان :

پیشرفت تحصیلی تفریق و تقسیم، چندرسانه‌ای آموزشی، حساب آموز، ناتوانی یادگیری ریاضی



ارزش ریالی : 1200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک