پژوهش حاضر، با هدف تعیین میزان اثربخشی روش تدریس مبتنیی بیر نقشی هیا ی مفهیمم ی بیر ارتقیا باورهیا ی همشی و یادگیری خمدتنظیم دانش آممزان انجام گرفت اسی . مطالعی بی روش شیب تجربی ی انجیام شید . جامعی آماری پژوهش، شامل دانش آممزان پسر سال سمم دوره متمسط اول شهرستان سرپل ذهاب در سال 5931 بیمد . ب روش نممن گیری تصادفی خمش ای چند مرحلی ای، 15 نفیر در دو گیروه آزمیایش و تنتیرل بی ننیمان نممنی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از دو پرسش نام استاندارد مقیاس باورهای همشی و پرسش نام ییادگیری خمدتنظیم استفاده شد. داده ها با استفاده از آزممن تحلیل واریانس چندمتغیره و آزممن تمواریانس ممرد تحلییل قرار گرف . یافت ها نشان داد ت بین گیروه آزمیا یش و تنتیرل در پیس آزمیمن، تفیاوم معنیی داری یافی شید . هم چنین، بین گروه ها از لحاظ خرده مقییاس هیا ی باورهیا ی همشی ی ذاتی ی و باورهیا ی همشی ی افزایشیی، راهبیرد شناختی و مدیری منابع تفاوم معنی دار یاف شد. ولی، این تفاوم ها در خرده مقیاس هیا ی راهبیرد فراشیناخت ی معنی دار نبمد. ب نظر می رسد، استفاده از روش تدریس مبتنی بیر نقشی هیا ی مفهیمم ی، بی خیمب ی تمانسیت اسی ، باورهای همشی و یادگیری خمدتنظیم دانش آممزان را ارتقا دهد.
کلید واژگان :باورهای هوشی ، یادگیری خودتنظیمی، نقش های مفهومی ، دانش آموزان
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک