هدف از اين تحقيق توسعه يک مدل از شبکههاي عصبي مصنوعي براي شناسايي ارتباط بين سرمايه¬اجتماعي و رضايت مشتري است. بدين منظور، ضمن مرور ادبيات و مفاهيم موجود در زمينه سرمایهاجتماعی و رضايت مشتري، ارتباط این متغیرها مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقيق حاضر بر پايه دو مجموعه داده متفاوت استوار است. اولين مجموعه دادهها از پاسخگويي 100 مدير از شرکتهايي که در زمينه قطعهسازي خودرو در استان آذربايجان شرقي فعاليت ميکنند، جمعآوري شده است. حجم اين نمونه با استفاده از جدول بارتلت بدست آمده است. براي گردآوري دادههاي سرمايهاجتماعي و ابعادش از پرسشنامه استفاده شده است. دومين مجموعه دادهها از پاسخ مشتريان به پرسشنامههايي که با طيف 5 نقطهاي ليکرت(کاملاً موافق،...، کاملاً مخالف) طراحي شدهاند، جمعآوري گرديد. روش تحقيق از نوع همبستگي است. از ضريب همبستگي اسپيرمن و شبکههاي عصبي مصنوعي براي تجزيه و تحليل دادهها استفاده شده است. شبکههاي عصبي چند لايه، با تابع آموزشي تانژانت هايپربوليک، آموزش داده شده با الگوريتم پيشخور براي ساخت مدل شناسايي بکار گرفته شدهاند. آزمون سؤالات نشان داد که رابطه معنيداري بين سرمايهاجتماعي و رضايت مشتري وجود دارد.
کلید واژگان :شبکههاي عصبي مصنوعي؛ سرمایهاجتماعی؛ رضايت مشتري
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک