مسئله اساسی این پژوهش این است که کانالهای تلگرامی «فارسپلاس» و «اصلاحاتپرس» چه سیاست ارتباطی اتخاذ کردهاند و از چه نوع گفتمانی در پوشش اخبار انتخاباتی استفاده کردهاند. هدف این پژوهش، شناسایی عناصر تشکیلدهنده سیاستهای ارتباطی و روش آن کیفی و تحلیل گفتمان انتقادی است و دادههای گردآوری شده با استفاده از رویکرد فرکلاف توصیف، تفسیر و تبیین شده است. براساس یافته های این پژوهش، این دو کانال همواره سیاست تقابل را در گفتمان سیاسی خود در نظر داشته اند و بایدها و نبایدهای خود را بایدها و نبایدهای مردم تلقی کرده، ارزشها و باورهای خود را همان ارزشها و باورهای مردم دانسته اند. براساس یافته ها نقطه قوت اصلاح طلبان در گفتمان آنها این است که اتاق فکر آنها با حضور متخصصان رسانه برگزار میشود و عملکرد منسجم تری نسبت به اصولگرایان اتخاذ می کنند. نکته حائز اهمیت این است که این پژوهش لزوم تدوین سیاست ارتباطی کلان در کشور را مشخص و چرایی تاکید یونسکو بر تدوین این سیاستها را بیش از پیش آشکار می کند تا رسانه ها در چارچوب مشخصی فعالیت کنند و آسیب فعالیتها آنها به دوش کشور و نظام تحمیل نشود.
کلید واژگان :سیاست ارتباطی شبکه اجتماعی کانال تلگرام انتخابات و رسانه
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3160812916490711
- سال انتشار : 1398
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات علمی و پژوهشی
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه علمي رهيافت انقلاب اسلامي
- برگزار کنندگان :
- ISSN : دوره 13، شماره 49 زمستان 1398 صف
- تاریخ ثبت : 1399/09/26 18:02:44
- ثبت کننده : معصومه اسمعيل نژاد
- تعداد بازدید : 197
- تعداد فروش : 0