چکیده :

هدف: دای نموزان دارای اختلال یاد گیر ی خاص، دارای مشولا د ی و تص یی لی هستد . ها توج ه ایدو یاد گیر ی در ای دای نموزان دشوار اسا، یوی از رو های مؤثر در یادگ ی ری نییا رو ایوا ی یق اسا. هر ای اساس، نبوه حاچر ها ه ف تسیی اثرهفشی رو نموز ایوای یق هر خودکارنم ند ار ی تصییلی، سازگاری اجتکادی و ای یزو تصییلی در دای نموزان دارا ی اختلال یاد گیر ی خاص ای ا ش و اسا. روشها: ه ی مدظور ها استوادو از یرح نزمایشی ییک نزمایش ی از یوع نی نزمون -نس نزمون ها گروو کدترل از هی دای نموزان ها اختلال یاد گیر ی خاص شیر مراغ در سال تص یی لی 98 - 1399 و یکوی گیر ی در دسترس 40 یور ایتفاب ش و و ه صور تیادف ی در دو گروو نزمای و کدترل گکاردو ش ی . هر دو گروو ها استوادو از نرسشدام ای یزو تص یی لی هارتر، مقیاس خودکارنم ی تص یی لی مورگان و مقیاس سازگاری اجتکادی کا لیور ییا ه ددوان ن ی نزمون و نس نزمون مورد ارزیاهی برار گرفتد . و گروو نزمایشی از نموز ه شیوو ایوای یق ه م 7 جلس 50 د بیق ای استوادو کردی . هرای مقایس نس نزمون در هر دو گروو از رو تص لی کواریایس استوادو ش . يافتهها: یتای ج یشان داد ک هی میای ی یکرا نی نزمون و نس نزمون دو گروو تواو مسداداری وجود دارد ) 001 / 0 = P(. ه د ار دی ر ، رو نموز ایوا ی یق هرخودکارنم ند ار ی تص یی لی ، سازگاری اجتکاد ی و ای یزو تص یی لی دای نموزان ها اختلال یادگی ری خاص اثرهف اسا. نتيجهگيري: هداهرای ، ها توج ه ایدو رو ایوای یق ه ددوان یودی تک ری وابسی یا فسالیت ی توص یف ش و اسا ک ه مشارکا کدد گان اجازو میده ها اجرای یق در موبس یتی خاص، خود را در جریان یادگ یری برار دهد ، از نن م یتوان هر ای افزای هی ود ای یز و تص یی لی، خودکارنم ی تص یی لی و سازگا ری اجتکادی استوادو کرد .

کلید واژگان :

ایتوت ا ی یتقت ، ایت تیتز و تتصیتتتیتلت ی ، خودکارنم ی تصیت ی ل ی ، ستازگا ر ی اجتکا د ی .



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک