هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش رسانههای اجتماعی در توسعه گردشگری درمانی شهر اصفهان بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی پیمایشی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق متخصصان درمان، گردشگری و رسانههای درمانی بودند. روش نمونهگیری تحقیق حاضر به صورت در دسترس بود که تعداد 200 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط 12 نفر متخصصان مدیریت درمانی، گردشگری و رسانه مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن 84/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون کلموگروف اسمیرونوف، آزمون تی تک نمونهای و آزمون رتبهای فریدمن با استفاده از نرمافزارهای SPSS نسخه 25 انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد رسانههای اجتماعی از طریق ایجاد تقاضا برای خدمات و کالاهای درمانی و ایجاد جذابیت برای اجتماعات، زمینه لازم برای توسعه در توسعه گردشگری درمانی فراهم میکند؛ بنابر این استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند نقش مثبتی در تصویر ذهنی گردشگران شهر اصفهان داشته باشد.
کلید واژگان :رسانه -گردشگری- گردشگری درمانی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3166072879413578
- سال انتشار : 1400
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دوماهنامه نگرش های نوین مدیرت بازرگانی
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1401/05/26 14:03:14
- ثبت کننده : سید فخرالدین طاهرزاده موسویان
- تعداد بازدید : 204
- تعداد فروش : 0