چکیده :

طرح ها و استراتژي هاي بازاريابي به عنوان يكي از ابزارهاي نوين فرآيند برنامه ريزي استراتژيك بازاريابي در مديريت بازاريابي مطرح مي باشد. برنامه ريزي استراتژيك ( بلندمدت/ جامع/كلان) بازاريابي توسط مديران ارشد يا هيئت مديره تهيه مي شود و كليه عمليات واحد بازاريابي را در يك دوره زماني بلندمدت (مثلاً: سه تا پنج سال يا بيشتر) تحت پوشش قرار مي دهد. از آن جا كهممكن است هر واحد صرفاً به كارايي واحد خود بيانديشد و سعي كند كه مسايل را بيشتر از ديدگاه واحد خود ببيند گفته سازمان به بهينه سازي بخشي دست مي يابد. در اين حالت سازمان ممكن است در مجموع كارا باشد، اما موثر نباشد. براي نيل به اين مهم يك شركت بايد مجموع برنامه هاي خود را در سطوح مياني و عملياتي در سطح كلان شركت و در قالب الگوها و مدل هاي نوين برنامه ريزي استراتژيك در هم تركيب و هماهنگ سازد.

کلید واژگان :

الگوها و مدل هاي نوين برنامه ريزي استراتژيك بازاريابي



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک