رشد جمعیت و تنوع زندگی اجتماعی و جمعی افراد، مهمتر از همه طی مسیر توسعه و تعالی برای هر جامعهای که شرایط آن نهادینه کردن ارزشهای مشترک را ایجاب میکند، سبب شده سرنوشت انسانها به دلیل عدم بهره مندی از اطلاعات و آموزشهای لازم در خصوص نحوه چگونه زیستن در کنار یکدیگر و رعایت اعتدال در زندگی، با بحرانهای جدی مواجه شود. رویکرد نوین به مقوله توسعه نظامهای اجتماعی برای قرن 21 ام، حرکت به سمت یک جامعه مبتنی بر دانایی بهعنوان محرک تحولات اقتصادی و اجتماعی است. در جوامع کنونی، خوب زیستن و اعتدال در زندگی، نیاز به آموزش روز به روز دارد که از نظامهای آموزش رسمی و غیررسمی آغاز و با آموزشهای مداوم و مستمر، بهصورت اطلاع رسانیهای عمومی سازمان یافته و تداوم مییابد و بررسی این مهم همواره مورد توجه برنامه ریزان یک جامعه قرار دارد. لذا این پژوهش با هدف شناخت موضوعات اطلاع رسانی شهری، به بررسی شرایط موجود و مورد انتظار موضوعات اطلاع رسانی متخصصان در شهر اصفهان پرداخته است. بدین منظور پرسشنامههای باز تهیه و در اختیار شهروندان و متخصصان قرار گرفته و از بررسی و تحلیل آنها به کمک تکنیک TOPSIS موضوعات اطلاع رسانی مورد نیاز مشخص و اولویت بندی شدهاند. نتایج نشان داد که در شرایط موجود بیشترین اطلاع رسانی در حوزه مهارتی و کمترین اطلاع رسانی در حوزه نگرشی شهروندان صورت گرفته و برای رسیدن به توسعه پایدار بایستی به اطلاع رسانی در زمینه ایجاد اتحاد و همبستگی اجتماعی و ایجاد زیرساختهای فرهنگی همت گمارد.
کلید واژگان :اطلاع رسانی، TOPSIS، شهر آموزنده، آموزش شهروندی
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک