چکیده :

همة انسان ها آرامش را دوست دارند؛ زیرا در سایة آرامش روح است که جسم هم آرامش می یابد و رشد طبیعی خود را طی می کند. اگر فکر و روح کودکان آرامش داشته باشد، در یادگیری علوم و برخورد با دیگران و زندگی روزمره خود موفق خواهند بود. وجود ناسازگاري و خشونت هايي كه زندگي مطلوب و امنيت اجتماعي را مختل مي كند،يكي از مشكلات جوامع امروزي است. پژوهش حاضر با عنوان «چگونه توانستم مشکل پرخاشگری امیرحسین رابرطرف کنم » در سال تحصیلی 94ـ93 در آموزشگاه22بهمن(1) متوسطه دوره اول واقع در ابتدای خیابان فلسطین شهرستان شیروان، انجام شده است. هدف از انجام این پژوهش ، احساس علاقه وکمک به دانش آموزانی که اکثرا درگیر مشکلات وناهنجاری های خانوادگی زیادی هستند بویژه برای حل مشکل دانش آموز مورد نظر از تمام توان خودم استفاده کردم.یافتن راهکار های مناسبی برای حل مشکل پرخاشگری، تغییر سبک زندگی خانواده ،افزایش ارتباط صمیمی بین پدر ومادر وفرزند برای حل مشکلات او بوده است. لذا با استفاده ازاطلاعات جمع آوری شده به روش های مختلف علمی(مشاهده فعال، مشاهده مشارکتی و مصاحبه) وتجزیه و تحلیل و ارزیابی نتایج حاصله از راهکارهای پیشنهادی، عوامل موثردرایجاد مساله را شناسایی، آنگاه اقدام به اجرای راه حل نهایی به روش تشویق وانجام فعالیت های گوناگون و به روش های متنوع و جذاب گردید و در طي چند ماه توانست پرخاشگری دانش آموز رابرطرف كند. نتایج حاصله حاکی از آن است که، بین مشکلات خانوادگی وپرخاشگری فرزندان ارتباط معناداری وجود دارد، وبین الگوهای نامناسب درزندگی وپرخاشگری فرزندان ارتباط مستقیمی وجود دارد. وبطور کلی علل پر خاشگری بیشتر عامل بیرونی وعوامل محیطی هستند.

کلید واژگان :

پرخاشگری، الگوها ، والدین،مشاهده فعال، درس تفکر وسبک زندگی.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک