در دوران کنونی، رسانهها منبع اصلی هویت بخشی و پاسخ به کیستی و چیستی نسل کودکان، نوجوانان و جوانان محسوب می شوندT لذا پیشروی سریع وسایل ارتباط جمعی به ویژه اینترنت و ماهواره چنان در زندگی روزمره عصر مدرن نقش آفرین گردیدهاند که به یکی از عناصر تفکیک ناپذیر بافت فرهنگی تبدیل شدهاند. مسائل و مباحث مربوط به هویت، سبک زندگی، معرفت، ذوق و سلیقه که جزء خصوصیات فرهنگی هستند، از طریق رسانه ها دستکاری می شوند. با توجه به اینکه رسانهها در دسترسترین ابزار برای انتقال مفاهیم فکری و فرهنگی به مخاطبان هستند، میتوان نقش آنها را در تأثیر گذاشتن بر تفکر و هویت یک جامعه مهم و اساسی دانست. شاید هیچ ابزاری مانند رسانه های عمومی، چنین قدرتی نداشته باشد. رسانه های تأثیرگذارتر می توانند در فرهنگ و جامعه موثر تر باشند و این تأثیرات بسته به نوع جهت گیری رسانهها و شیوههایی که بهکار میبرند میتواند سازنده و یا ویرانگر باشند.
کلید واژگان :آسیب، هویت، کنش فرهنگی، رسانه، بحران
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک