زمینه و هدف: نظام اداري هر کشور مبین نگرش دولت به نحوه اداره و مدیریت کشور می باشد و نقش نظام اداري در ساختارهاي اقتصادي، سیاسی و فرهنگی و تأثیر آن در تحقق اهداف نظام کلان جامعه بسیار اثرگذار و حیاتی است. تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی است. مواد و روش ها: تحقیق حاضر به روش پیمایشی توصیفی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کارکنان استانداری استان مرکزی است. در میان120 نفر از کارکنان، که بر اساس فرمول کوکران یک نمونه92 تایی به صورت تصادفی انتخاب شدند. از آزمون فريدمن جهت رتبه بندي متغيرها و از نرم افزار آماريSPSS براي انجام عمليات آماري استفاده شده است. پرسشنامه محقق ساخته بر اساس طیف لیکرت با ضریب پایایی87/0تهیه شد که بر اساس آن 5 شاخص در قالب3 مولفه اصلی به عنوان عوامل موثر بر اصلاح و ايجاد تحول در نظام اداري با نیروی انسانی توانمند جهت دستیابی به نظام اداری مطلوب در نظر گرفته شد. یافته ها: نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین اصلاح و ايجاد تحول در نظام اداري با متغیرهای (ایجاد پایگاه هاي ارائه خدمات و اطلاعات، ارائه آموزش هاي لازم، متناسب سازي دانش، مهارت و نگرش کارکنان دولت با شغل و اصلاح فرایندها) وجود دارد. در میان پنج عامل اصلی موثر شناسایی شده بر اصلاح و ايجاد تحول در نظام اداري کشور، رتبه بندی عوامل به صورت استقرار دولت الکترونیک با میانگین44/4، استانداردسازي شرایط جذب و تصدي مشاغل با میانگین 21/4، عوامل عدالت استخدامی و نظام پرداخت با میانگین 05/4، عوامل توانمندسازي منابع انسانی با میانگین43/2 و اصلاح ساختارها و فرایندها با میانگین97/2، عوامل سلامت اداری با میانگین67/1 شناسایی شده اند.
کلید واژگان :تحول، نظام اداری مطلوب، نیروی انسانی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4153450439885678
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مجله علمی تخصصی مدیریت فراگیر
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 2476-5996
- تاریخ ثبت : 1397/05/26 15:43:18
- ثبت کننده : mahtab eshghiaraghi
- تعداد بازدید : 297
- تعداد فروش : 0