خرید مایحتاج زندگی،امری است که نیازمند صرف وقت و انرژی می باشد.رفتار مصرف کننده به عنوان مطالعه واحدهای خرید و فرآیندهای مبادله که شامل اکتساب،مصرف،و کنارگذاری کالا،خدمات،تجارب،و ایده ها می باشد،تعریف می شود.همه ما مصرفکننده هستیم. بدین معنی که بر مبنای نظم خاصی، غذا، لباس، مسکن، تحصیل، خدمات، ایدهها و ... را استفاده یا مصرف میکنیم. تصمیماتی که در مورد مصرف، تقاضا برای مواد خام، حمل و نقل، خدمات فنی و یا استقرار و تخصیص منابع میگیریم، موفقیت برخی صنایع و شکست برخی دیگر را موجب میشود. بنابراین رفتار مصرفکننده عامل مهمی در رکود یا رونق فعالیتهای بازرگانی است. فاکتور مهم در موفقیت استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی، درک صحیح از رفتار مصرفکننده است. این مسئله هم برای سازمانهای انتفاعی و هم غیرانتفاعی حائز اهمیت است. در این مقاله در ابتدا برآنیم تا مفهوم رفتار مصرف کننده را تشریح کرده و سپس کلیدهای هفتگانه رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم های خرید مصرف کننده را بیان نمائیم.
کلید واژگان :رفتار مصرف کننده، تصمیم خرید، کلیدهای رفتار مصرف کننده
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک