چکیده :

جامعه دانش‌محور، اجتماعی نوین تلقی می¬شود که اندیشه محوری آن و خاستگاه تحولات اجتماعی در آن را دانش و اطلاعات تشکیل می‌دهد. با تحول تکنولوژی‌های ارتباطی و ایجاد رسانه¬ای جدید که با داشتن برخی ویژگی‌های منحصر به فرد از دیگر رسانه‌ها متمایز می‌گردد. نقش آموزشی رسانه¬ها، موجب آموزش مادام‌العمر که مستلزم دگرگونی و تحول، توزیع مجدد و هماهنگ‌سازی مجدد دوره‌های یادگیری فردی و اجتماعی است، گردیده است. در این مقاله بعد از بیان سیر تاریخی روانشناسی و تأکید بر اثربخشی رسانه و نفوذ آن بر رفتار مخاطبان، علم روان¬شناسی در حوزه رسانه معرفی گردیده است. با ورود به جامعه دانش‌محور و نقش بسزای رسانه در آموزش و یادگیری افراد جامعه، علم روان‌شناسی رسانه که ارتباط بسیار نزدیکی با مخاطب¬شناسی دارد و دانش مربوط به چگونگی رفتار مخاطبان رسانه را در برمی‌گیرد، تبیین می‌گردد.

کلید واژگان :

روان‌شناسی ، رسانه ، جامعه دانش‌محور ، آموزش



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک