چکیده :

اخلاق كسب¬وكار مربوط به رفتار، ادب و عمل شخص در دنياي كسب وكار است. هر كسب و كاري داراي كدهاي عملي و رفتاري با ساختار حرفه اي متداول براي افراد است، كه بايد رعايت شوند. در عصر حاضر با توجه به جهاني شدن كسب و كارها و گسترش بازارها يكي از عواملي كه منجر به مزيت رقابتي براي سازمان مي شود، وجود چارچوبي منسجم از رفتارهاي اخلاقي است. به همين منظور، مقاله حاضر ضمن تشريح رفتار هاي اخلاقي، چهارچوب مفهومي با شش بعد (روابط سالم و انساني حاکم برکارکنان، روح جمعی و مشارکت، دلبستگی و علاقه به كار، پشتکار و جدیت در کار، چالش پذيري و ابتكار عمل در كسب وكار) ارائه شده كه به رفتار هاي اخلاقي در محيط كار پرداخته است. كه نهايتا هم به عنوان الگويي براي كاركنان در رعايت رفتار هاي اخلاقي و هم به عنوان راهنمايي براي مديران به منظور بررسي ميزان رعايت اينگونه رفتارها توسط كاركنان استفاده شود. رفتارهاي اخلاقي در سازمان ها، بايد به عنوان الگو قرار گيرد، زيرا موفقيت سازمان ها در گرو ايجاد و به كارگيري رفتار هاي اخلاقي و مديريت اخلاق است.

کلید واژگان :

اخلاق، رفتارهاي اخلاقي، اصول جهاني اخلاق، ابعاد اخلاق.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک