چکیده :

از دهه 1990، به دليل تغييرات شگرف در توزيع توان اقتصادي کشورها، توجه بسياري از دانشمندان به توسعه اقتصاد محلي/ منطقه اي جلب شده است. سه عامل الف)سرمايه گذاري جديد؛ ب) نوآوري و توسعه شرکت ها و ج) توريسم از عوامل مهم جهت توسعه محلي شناخته شده اند. از طرفي به دليل تغييرات قابل توجهي که در الگوهاي مکانيابي و سرمايه گذاري صنايع بوجود آمده، مکان ها با نوعي رقابت جديد مواجه شده و ناچارند در جهت خلق جاذبه هاي بسيار قوي تلاش کنند. برخي از دانشمندان بر اين عقيده اند که مکان ها براي استفاده از فرصت ها و رويارويي و تطبيق با بازار جهاني متغير بايد از شيوه هاي مديريت بازاريابي استفاده کنند. به دليل طبيعت خاص محصول "مکان" به نظر مي آيد بازاريابي براي مکان بسيار مشکل تر از بازاريابي براي کالا يا خدمات باشد. در اين مقاله، از طريق مرور ادبيات، مفهوم بازاريابي مکان به اختصار مورد بررسي قرار گرفته است.

کلید واژگان :

توسعه اقتصاد محلي، مديريت بازاريابي، بازاريابي مکان، توسعه منطقه¬ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک