چکیده :

امروزه در دنیای توسعه یافته،ایجاد خلاقیت و آموزش مهارت های لازم به منظور ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی در دانشجویان از برنامه های آموزش عالی به شمار می آید. این تحقیق از نوع توصیفی – تحلیلی می باشد که به صورت پیمایشی و در جامعه نمونه ای به حجم 50 نفر از بین دانشجویان رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در دانشگاه پیام نور مرکز لامرد در جنوب استان فارس،جهت تعیین رابطه بین برنامه های آموزشی و دروس دوره کارشناسی این رشته با مسئله کارآفرینی انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد برنامه های درسی این رشته که در قالب دروس آموزشی هشت ترمه تنظیم شده است، به هیچ وجه در راستای شناخت،ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی و آماده ساختن دانشجو برای دوره بعد از تحصیل و ورود به بازار کار تنظیم نشده است. همچنین پاسخگویان جامعه نمونه، بخش های گردشگری،GIS و انجام طرح های شهری را حوضه های اصلی کارآفرینی برای رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری می دانند.

کلید واژگان :

کارآفرینی،رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری،آرایش ترمی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک