با توجه به پيشرفت و تعميق سيستمهاي مديريتي وبه لحاظ لزوم پراختن به نيازها وتوقعات عوامل دروني و بيروني سازمانها و جلب رضايت آنان، در طي ساليان اخير شاهد تقسيم بندي واستقلال استانداردهاي مديريتي مي باشيم. هر چند ريشه ومحتواي اصلي آنها داراي سرمنشاء يكساني مي باشد، اما بكارگيري بخشهايي از الزامات وتكنيكهاي مورد اشاره در هريك از آنها داراي ابعاد خاصی است. از اينرو در مقاله حاضر به منظور ارائه شناختي درست و جامع در مورد سيستمها به ارائه مدلي براي تشريح وروديها، فرآيند انجام كار و خروجي هاي سیستم مدیریت کیفیت پرداخته شده است. بدين منظور پس از بيان مختصری از تعاريف مربوط به كيفيت، مديريت كيفيت و سيستمهاي مديريت كيفيت، مدلي مفهومي از سيستم مديريت كيفيت ارائه شد كه اين مدل در بردارنده وروديها(الزامات)، فرآيند انجام كار(طراحي استقرار و نگهداري) و خروجي هاي سيستم مديريت كيفيت براي سازمانها مي باشد. پس از ارائه مدل، هر كدام از اركان آن بصورت جداگانه مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت نيز ضمن جمع بندي مطالب ارائه شده، پيشنهاداتي كاربردي براي مديران و پيشنهاداتي چند بمنظور ادامه و پيگيري مطالعات مشابه در آينده ارائه گرديد.
کلید واژگان :سيستم مديريت كيفيت، ورودي، فرآيند انجام كار، خروجي
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142217792061446
- سال انتشار : 1386
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : هشتمين كنفرانس بينالمللي مديران كيفيت
- برگزار کنندگان : تهران: سالن همايشهاي بينالمللي رازي
- تاریخ ثبت : 1393/11/05 12:55:20
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 391
- تعداد فروش : 0