چکیده :

در محيط رقابتي سريع امروز ، شركت ها نياز دارند تا به طور فزاينده زيرك ، چابك و سازگار باشند. در حاليكه اغلب قادرند تا ايجاد كنند سطح خاصي از عملكرد را بر پايه تكنولوژي هاي موجود، شرکتها اغلب بدنبال این هستند تا در سطح ثابتی از تکنولوژی های جدید قرار گیرند. قرن بیست و یکم با سازمانهایی پیچیده، پویا و متحول همراه خواهد بود. قرن آینده سازمانهایی را به دنیا معرفی خواهد کرد که جهت عرض اندام و حفظ بقا به رقابت جهانی می پردازند. سازمانهایی که تلاش خواهند کرد تا کالاها و خدمات، با حداکثر سرعت به مشتریان عرضه شود. سازمانهایی کارافرین که به انگیزش نیروی انسانی توجه زیادی مبذول داشته و ضمن استفاده بیشتر از تکنولوژی ارتباطات، از طرحهای سازمانی پویا و اقتضایی بهره خواهند گرفت. جهان آینده سازمانهایی را شاهد خواهد بود که بسیاری از مشاغل را مجددا طراحی می کنند. در مقاله حاضر، با هدف معرفی کارافرینی استراتژی و نقش و اهمیت آن در بهره برداری و کشف فرصتها، ضمن مروری استنادی اما مختصر بر ادبیات موضوعی مربوط به مزیت رقابتی نواوری، کارافرینی، مدیریت استراتژیک، و موضوعات مرتبط با آنها، به نواوری در کارافرینی استراتژیک و آنگاه به ارائه الگویی بمنظور شناسایی فصل مشترک بین استراتژی و کارافرینی اقدام شده است. در پایان مقاله، موارد مذكور جمع‏بندي شده، بحث‌ونتيجه‌گيري، كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.

کلید واژگان :

نوآوري- كارآفريني- مديريت استراتژيك



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک