بررسی تاریخی نشان می دهد در کشورهایی که امروزه به عنوان کشورهای توسعه یافته از آنها یاد می شود تحولات صنعتی از ابتدا از دانشگاه ها و مراکز علمی آغاز شده است و از هنگامی که صنعت رو به شکوفایی گذاشت حل مشکلات خود را در گرو همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانست و ناگزیر از مراجعه به محققان شد نیازهای متقابل مراکز علمی و صنعت نیز الزامات توسعه کشور را ایجاب می کند که همکاری و ارتباط نزدیکی میان مراکز علمی و صنعتی وجود داشته باشد. افزون بر آنکه بالندگی هر کشوری به توان علمی ـ فناورانه را پوشش می دهند بستگی دارد و میزان ارتباط مراکز علمی تحقیقاتی و صنعت در هر کشور از شاخص های تعیین کننده توسعه یافتگی آن کشور به شمار می روبد،بنابراین در این مقاله ابتدا به بيان اهمیت تجاری سازی یافته های پژوهشی و سپس شکاف مرگ ودلایل ناموفق بودن ارتباط بین دانشگاه و صنعت شامل وجود حلقه هاي مفقود در زنجيره " تحقيق تا توليد "،غریب بودن دانشگاه با صنعت، وابستگي به خارج از کشور و در ادامه به مدل های تجاری سازی یافته های پژوهشی شامل 4مدل می باشد که در مدل اول دانشگاه ها و در مدل دوم صنعت و در مدلسوم ارتباط این در و در مدل چهارم واسطهها به عنوان عاملان از بین برنده شکاف بین دانشگاه وصنعت می باشند،اشاره شده است .
کلید واژگان :مدل - تجاری سازی - پژوهش - دانشگاه
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک