چکیده :

توجه به رفتارهای شهروندی سازمانی مي تواند يكي از راههاي افزايش اثربخشي سازمانها در راستای خدمت رسانی بهتر باشد كه تاكنون بدان توجه چنداني نشده است. به این ترتیب مطالعه و بررسی اینگونه رفتارها در سازمان بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. هدف اين مقاله بررسي تاثير رفتار شهروندي سازماني بر ارتقاء سطح خدمت رسانی است بدين منظور از پرسشنامه استاندارد و معتبری که روایی و پايايي آن اثبات گرديده استفاده شده است. نتایج تحلیل داده ها نشان داد بین رفتار شهروندي سازماني و مولفه های نوع دوستي و رفتار مدني با خدمت رساني رابطه مثبت، مستقیم و معنی داری وجود دارد لذا به مدیران نهادهای حمایتی پيشنهاد مي شود به اين دو مولفه توجه بيشتري شده و در جهت نهادینه شدن رفتارهاي شهروندي در سازمان به منظور ارتقاء سطح خدمت رساني تلاش نمایند.

کلید واژگان :

رفتار شهروندی سازمانی، خدمت رسانی، نهادهای حمایتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک