کارآفرینی بعنوان موتور محرک توسعه در دنیا شناخته شده و کارآفرینان نیز برای بروز توانمندی های خود نیازمند وجود یک بستر مناسب اند. در این میان، کارآفرینان نوپا و صنایع کوچک و متوسط بستر بسیار مهمی برای کشف، رشد و بالندگی کارآفرینان اند و دستيابي به ارزش افزونتر برای بکارگيري قابليتها واستفاده از امکانات موجود، بواسطه تجارت الکترونیکی و بانکداری، برای کارآفرینیان امکان پذیر می باشد. امروزه تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک یکی از عوامل اساسی و مورد نیاز برای هر فعالیت کارآفرینانه می باشد. همچنین، لزوم انطباق سازمانهاي کارآفرين ايراني و بخصوص شرکتهاي کوچک و متوسط با تعاريف و چارچوبهاي تعيين شده بر مبناي بانکداری الکترونیکی و ورود اين واحدها به عرصه تجارت جهاني، بيش از پيش نمايان ميگردد. در مقاله حاضر، با هدف شناخت مقدماتي كارآفريني شرکتهای کوچک ومتوسط و بانکداری الکترونیکی، رابطه بانکداری الکترونیکی با توسعه شرکتهای کوچک ومتوسط و نیزبرخي موضوعات مهم مرتبط با آنها مطرح شده و در این راستا شرح مختصري از بیان مسئله، تعاريف، اهميت و ضرورت كارآفريني و بانکداری الکترونیکی و ارائه الگویی مفهومی جهت بررسی موانع بانکداری الکترونيکی در بخش کارآفرینی ايران ارائه گردیده است. در پايان مقاله نيز، موارد مذكور جمعبندي شده و در قالب بحثونتيجهگيري،كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن، جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.
کلید واژگان :نوعشناسی- چالش- بانکداری- الکترونيک-کارآفرینان
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142339024382054
- سال انتشار : 1390
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولين همايش سراسري كارآفريني
- برگزار کنندگان : مركز آموزش عالي علمي- كاربردي گلدشت كلاردشت
- تاریخ ثبت : 1393/11/19 13:40:43
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 391
- تعداد فروش : 0