چکیده :

با تشديد رقابت و تمرکز بنگاه ها بر ايجاد ارزش براي سهامداران، موضوع مديريت هزينه از اهميت ويژه اي برخوردار شده است و ديگر اين روحيه که در صورت کاهش سود، لزوماً بايد هزينه هاي اختياري را کاهش داد به کلي تغيير يافته است. به واقع در شرايط نوين کسب و کار، موفقيت پايدار بنگاه مقدمتاً در گرو ارزش آفريني براي سهامداران است، زيرا صاحبان سرمايه، جايي سرمايه گذاري مي کنند که بازده ي مورد انتظار را به دست مي دهد. براي افزايش سودآوري و در نتيجه ارزش آفريني براي سهامداران راه هاي مختلفي وجود دارد. گرچه ايجاد ساختار مناسب سرمايه و بهبود پرتفوي بنگاه، رايج ترين اقدام براي افزايش ارزش آفريني است اما منشاء مهم ديگر سودرساني عبارتست از اعمال مديريت بر هزينه ها توسط واحد هاي مختلف سازمان. با توجه به رقابت شديد جهاني، بنگاه ها بايد دو اصل نوآوري ارزش و کاهش هزينه ها را همزمان مورد توجه قرار بدهند، لذا استراتژي اقيانوس آبي رويکردي جديدي از استراتژي و نوآوري است که هدف آن رشد و عملکرد پايدار شرکت است و هر دو اصل را در خود دارد. در اين مقاله سعي برآن است تا مفاهيم استراتژي اقيانوس آبي، ارزش آفريني، مديريت هزينه و ارتباط آنها با يکديگر و ايجاد ارزش براي مشتريان، تبيين شود.

کلید واژگان :

مديريت هزينه، ارزش آفريني، زنجيره ارزش ، تفکر مبتني بر ارزش، استراتژي اقيانوس آبي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک