بیمه عمر هم بدلیل حمایت مالی خانواده پس از فوت سرپرست آن و هم بدلیل ویژگی پس اندازی، بسیار مفید است.عوامل بازاريابي بی شك در ميزان گرايش مردم به خريد این بيمه نامه ها بسيار مؤثرند.با انجام مطالعات مقدماتي، محقق عناصرآمیخته بازاریابی خدمات و مؤلفه هاي گرايش به خريد این بيمه نامه ها را در مشتريان جهت خريد لحاظ میکند و برآن است تابه این سؤال که آیا بین عوامل بازاريابي و گرايش به خريد بيمه نامه هاي عمر از ديدگاه مشتريان رابطه وجود دارد یا خیر پاسخ گوید.براي پاسخگويي به سؤال مذكور، فرضياتي تدوین و اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه تحلیل گرديد.نتایج حاصل از آزمون آماری پیرسون نشان دهنده وجود رابطه معنی دار بین عوامل آمیخته بازاریابی و گرایش به خرید بیمه نامه های عمر از دید مشتریان بوده که شدت همبستگی بین شواهد فیزیکی و گرایش به خرید(7/48) بیشترین میزان است.جهت رتبه بندی عوامل تأثیرگذار نیز از آزمون فریدمن استفاده شد که عامل قیمت گذاری با میانگین 56/6 در رتبه اول قرار گرفت.در پایان بر اساس نتایج آزمون فرضیه ها، پیشنهاداتی در جهت بهبود عوامل بازاريابي مؤثر بر گرايش به خريد بيمه های عمر ارائه گردید.
کلید واژگان :قیمت گذاری، توزیع، ارتقاء، کیفیت و بهره وری، گرایش به خرید.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142504890846558
- سال انتشار : 1390
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس کسب و کار صنعت بیمه،
- برگزار کنندگان : شرکت ایده پردازان کسب و کار
- تاریخ ثبت : 1393/12/08 18:25:08
- ثبت کننده : محمدرضا تقی زاده جورشری
- تعداد بازدید : 461
- تعداد فروش : 2