همانطوری که دنیا در حال تغییر است، سازمان ها به منظور کسب مزیت رقابتی به دنبال شناسایی فرصت-های جدید، می باشند. کارآفرینی یکی از مؤلفههایی است که هر سازمانی با تجهیز کردن کارکنان خود به این مؤلفه، می¬تواند به سرعت از رقبای خود پیشی گیرد. سازمان ها باید با توجه به ساختار سازمانی خود، شرایطی را ایجاد کنند که کارکنانشان بتوانند در این محیط به کارهای خلاقانه و کارآفرینانه گرایش پیدا کنند. لذا سازمان ها باید سعی کنند با نظر گرفتن شرایطی مثل رسمی بودن، افزایش آزادی عمل، دادن پاداش و ... سعی در افزایش بعد کارآفرینی منابع انسانی خود داشته و به توسعه منابع انسانی خود از بعد کارآفرینی کمک کنند که این امر خود منجر به دست یابی به مزیت رقابتی خواهد شد. این پژوهش از نوع پژوهش های مروری و کتابخانه ای است که به تبین مفهوم کارآفرینی و مزیت رقابتی در سازمان می پردازد.
کلید واژگان :کارآفرینی، مزیت رقابتی، سازمان، توسعه
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142506385068743
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی مدیریت بازرگانی با محوریت کسب و کار های کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور استان مازندران
- تاریخ ثبت : 1393/12/08 22:34:10
- ثبت کننده : ناهید علی زاده
- تعداد بازدید : 384
- تعداد فروش : 0