اين پژوهش، تحقیقی پيمايشي است که به بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خريد اينترنتي در محيطهای فرهنگی ميپردازد. عوامل مؤثر بر رفتار خريداران اينترنتي ميتواند به شناسايي دلايل احتمالي استقبال افراد از اين شيوه کمک کند. ابزار جمعآوري اطلاعات شامل يک پرسشنامه بينام جهت سنجش و ارزيابي سوالات تحقيق ميباشد. پرسشنامه شامل 25 سؤال است که براساس طيف پنج درجهاي ليکرت شامل 5 طيف بسيار زياد، زياد، متوسط، کم و خيليکم تنظيم گرديده است. حجم نمونه مورد نظر 153 نفر میباشد. پرسشنامه پژوهش برای بار اول از طريق نمونهگيري آسان و برای بار دوم در ابعاد وسيعتر، مطابق با فرمول محاسباتی حجم نمونه، در سطح دانشگاه توزيع شد. ميزان تأثيرگذاری متفاوت ابعاد پنجگانه بر بعد خريد اينترنتی با توجه به نظرات افراد در سطوح فرهنگی متفاوت نمايان شد. همانند سایر پژوهشهای محقق در این زمینه مشخص شد بعد امنيت، نسبت به سایر عوامل، بیشتر میتواند به طور مستقیم بر خريد اينترنتی موثر باشد. فراگيرشدن اينترنت و همگانیشدن تجارت الکترونيک و عدم نياز به سرمايهگذارى زياد در پيادهسازى تجارت الکترونيک براى شرکتها و سازمانهاى کوچک و متوسط، استفادهکنندگان را برآن داشته است گردش فرآيند تجارى خود را به سمت تجارت الکترونيک هدايت نمايند.
کلید واژگان :کانالهای ارتباطی، بازار الکترونيک، رفتار مصرفکننده، مبادله الكترونيكی، تعاملات مجازی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142590440199009
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سمپوزیوم بینالمللی علوم مدیریت- برگزارکنندگان: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ موسسه آموزش عالی مهر اروند
- برگزار کنندگان : وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ موسسه آموزش عالی مهر اروند
- تاریخ ثبت : 1393/12/18 16:03:21
- ثبت کننده : مرتضی ولی اله پور
- تعداد بازدید : 390
- تعداد فروش : 0