چکیده :

اين پژوهش، تحقیقی پيمايشي است که به‏ بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خريد اينترنتي در محيط‌های فرهنگی مي‏پردازد. عوامل مؤثر بر رفتار خريداران اينترنتي مي‏تواند به شناسايي دلايل احتمالي استقبال‏ افراد از اين شيوه کمک کند. ابزار جمع‌‏آوري اطلاعات شامل يک پرسشنامه بي‌‏نام جهت سنجش و ارزيابي‏ سوالات تحقيق مي‏باشد. پرسشنامه شامل 25 سؤال است که براساس طيف پنج درجه‌‏اي ليکرت شامل 5 طيف بسيار زياد، زياد، متوسط، کم و خيلي‌کم تنظيم گرديده است. حجم نمونه‏ مورد نظر 153 نفر می‌باشد. پرسشنامه پژوهش برای بار اول از طريق نمونه‏‌گيري آسان و برای بار دوم در ابعاد وسيع‌تر، مطابق با فرمول محاسباتی حجم نمونه، در سطح دانشگاه توزيع شد. ميزان تأثيرگذاری متفاوت ابعاد پنج‌گانه بر بعد خريد اينترنتی با توجه به نظرات افراد در سطوح فرهنگی متفاوت نمايان شد. همانند سایر پژوهش‌های محقق در این زمینه مشخص شد بعد امنيت، نسبت به سایر عوامل، بیشتر می‌تواند به طور مستقیم بر خريد اينترنتی موثر باشد. فراگيرشدن اينترنت و همگانی‌شدن تجارت الکترونيک و عدم نياز به سرمايه‌گذارى زياد در پياده‌سازى تجارت الکترونيک براى شرکت‌ها و سازمان‌هاى کوچک و متوسط، استفاده‌کنندگان را برآن داشته است گردش فرآيند تجارى خود را به سمت تجارت الکترونيک هدايت نمايند.

کلید واژگان :

کانال‏‌های ارتباطی، بازار الکترونيک، رفتار مصرف‏‌کننده، مبادله الكترونيكی، تعاملات مجازی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک