در عصر حاضر به عنوان عصر عدم تداوم، سازمانها به طور فزاینده با محیطهای پویا مواجهند. در چنین محیطی راهحلهای گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند بلکه باید به شیوهای دیگر اندیشید وتغییرات شگرفی در ساختار سازمانها ایجاد نمود.از طرفی با افزایش سریع رقبای جدید و ایجاد حس بیاعتمادی نسبت به شیوههای مدیریت سنتی ،ضرورت کارآفرینی در سازمانها احساس میشود. یکی از ابزارهای مناسب برای رشد کارآفرینی وجود ساختار سازمانی منطبق بر مفاهیم کارآفرینی است. در این راستا محقق در پی آن است که مشخص کند آیا در شرکت لبنی دوکا( به عنوان یک شرکت کارآفرین) بین ابعاد ساختارسازمانی و کارآفرینی سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد. تحقیق موجود از حیث هدف،کاربردی و از حیث روش از نوع تحقیق توصیفی- تحلیلی میباشد و از آنجایی که طراحی ساختار از مسئولیتهای خطیر مدیریت محسوب میشود، جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارشناسان شرکت مذکور تشکیل می دهنددر نهایت با بررسی آزمونهای به عمل آمده نتیجه گیری میشود که از بین ابعاد ساختار سازمانی تمرکز، پیچیدگی، تخصصی شدن و سلسله مراتب سازمانی در میزان کارآفرینی شرکت تاثیر گذارند. پس از آزمون فرضیات فرعی، فرضیه اصلی تحقیق تائید میشود، به عبارتی ابعاد ساختار سازمانی برکارآفرینی سازمانی تاثیرگذارند.
کلید واژگان :پیچیدگی، رسمیت، تمرکز، سلسله مراتب ،تخصصی بودن، کارآفرینی سازمانی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142864793270965
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش مدیریت بازرگانی با محوریت :کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور استان مازندران
- تاریخ ثبت : 1394/01/21 11:08:52
- ثبت کننده : فاطره خاوری نژاد
- تعداد بازدید : 376
- تعداد فروش : 1