هدف این تحقیق، تعیین رابطه بین رفتار شهروند سازمانی و مدیریت کیفیت جامع و همچنین مشخص نمودن بیشترین تاثیر ابعاد رفتار شهروند سازمانی بر اجرای مدیریت کیفیت جامع در سازمان تامین اجتماعی شهرستان دامغان میباشد. بدین منظور کارکنان سازمان تامین اجتماعی که بالغ بر 35 نفر میباشند، انتخاب گردیده اند. ابزار تحقیق، دو پرسشنامه رفتار شهروند سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر می باشد. روش تحقیق از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نوع همبستگی است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و از نرم افزار spss استفاده گردیده است.نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که بین رفتار شهروند سازمانی و مدیریت کیفیت جامع رابطه مثبت و مستقیمی وجود داردو همچنین بعد جوانمردی قوی ترین رابطه و بعد وظیفه شناسی ضعیف ترین رابطه را از بین همه ابعاد با مدیریت کیفیت جامع دارد. و همچنین بعد جوانمردی از رفتار شهروند سازمانی بیشترین تاثیر را بر اجرای موفقیت آمیز مدیریت کیفیت جامع در سازمان تامین اجتماعی دارد.
کلید واژگان :مدیریت کیفیت جامع، رفتار شهروند سازمانی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142928161320120
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : 1st International on Economics Managements and Accounting Social-
- برگزار کنندگان : Anzali /Rasht -(emass) science 2014
- تاریخ ثبت : 1394/01/28 19:10:13
- ثبت کننده : المیرا امسیا
- تعداد بازدید : 301
- تعداد فروش : 0